Diversitate profesională

Groupe Renault România se mândreşte ca fiind compania cu cea mai variată gamă de meserii din industria auto românească.

Fiecare meserie este diferită şi unică în felul ei, însă fiecare membru al echipei Renault împărtăşeşte aceeaşi pasiune, şi anume pasiunea pentru maşini şi provocările pe care aceasta le oferă.

Adriana TORDAI

Se ocupă de pilotajul economic al versiunilor derivate de pe Gama Global Acces. Principalul ei rol este asigurarea suportului pentru echipele de inginerie din România, Rusia și Maroc, în vederea furnizării de elemente pentru o cifrare corectă a acestor versiuni. Este o activitate în care trebuie să fii foarte precis, să livrezi date fiabile și de încredere. În același timp trebuie să înveți să fii flexibil pentru a lucra bine în transvers, să fii deschis și disponibil pentru a oferi sprijin în înțelegerea demersului proiectului în lucru.


BOGDAN BAHRIM ȘEF ECHIpĂ CONCEpțIE PRODUS PROCES – DIREcțIA INGINERIE DE PRODUcțIE MECANIcă

Bogdan şi-a început cariera la Renault România în anul 2006, la turnătoria de aluminiu pe platforma Mioveni, în calitate de conceptor CAO piese brut turnate sub-presiune. Din 2009, coordonează echipa Concepţie Produs – Proces din cadrul serviciului Turnătorie-Uzinaj. 

"Asigur, împreună cu echipa mea, dezvoltarea proiectelor motor şi cutii de viteze în Turnătorie, în fazele de dezvoltare şi în producţia de serie. Activitatea noastră se bazează pe o colaborare strânsă atât cu birourile de studii Renault Technologie Roumanie şi din Technocentre (Franţa), cât şi cu funcţiile suport ale Fabricaţiei.

Ca şef de echipă, am dobândit cunoştinţe tehnice şi manageriale care mi-au permis să asigur o bună coordonare a colegilor mei şi să organizez activitatea cotidiană în spiritul respectării jaloanelor proiect din punct de vedere calitate, costuri şi termene." În perioada septembrie 2013-septembrie 2014, Bogdan a urmat cursuri de specializare în cadrul Şcolii Superioare de Turnătorie şi Forjă din Paris, iar în prezent îşi doreşte să transmită colegilor săi cunoştinţele dobândite pentru a reuşi să transforme turnătoria de la Mioveni într-o referinţă în cadrul Groupe Renault.


CORNEL ISTraTOIUCONCEPTOR PILOT – DIREcȚIA INGINERIE MECANIcă

Cornel face parte din echipa Groupe Renault România din anul 2009. "Am debutat ca stagiar în paralel cu ultimul an de facultate. Am intrat într-o echipă dinamică şi tânără, care m-a ajutat să duc la bun sfârşit cu succes proiectul Duster Birou Mobil, realizat în cadrul Masterului Ingineria Proiectelor Auto, creat de Groupe Renault România.

Trei luni mai târziu am fost angajat în funcţia de conceptor pilot, iar în iunie 2014 am fost propus pentru funcţia de Lider Tehnic Local în cadrul aceleiaşi echipe. Îmi place munca în echipă şi colaborarea cu furnizorii, eu constituind practic interfaţa între conceptori şi furnizor.

O parte din activitatea mea constă în dezvoltarea competenţelor noilor veniţi în cadrul echipei. Sunt mândru că am putut lucra pe modele de succes şi că munca mea şi a colegilor mei se poate vedea în întreaga lume."


VIOREL PERIANULIDER INGINERIE SISTEME – DIREcȚIA INGINERIE VEHICUL ECHIPAMENTE

În 2007, după un stagiu desfăşurat în uzina Dacia, ce a avut ca scop realizarea proiectului de licenţă, Viorel a fost angajat în cadrul serviciului Părţi Mobile (mecanisme de deschidere & etanşare uşi).

"Am debutat în funcţia de conceptor, având ca responsabilitate gestionarea evoluţiilor şi soluţionarea problemelor de calitate în producţia de serie a primei generaţii Logan, dar am contribuit şi la dezvoltarea altor vehicule din gama Dacia, cum ar fi Duster sau noua generaţie Logan.

Din iunie 2013, ocup funcţia de Lider Inginerie Sisteme în cadrul aceluiaşi serviciu, în prezent fiind responsabil de gestionarea şi îmbunătăţirea nivelului de prestaţii (manevrabilitate şi etanşare) ale uşilor laterale, capotei şi portbagajului. Pe scurt, rolul meu este să mă asigur, încă din faza de proiectare, că diversitatea soluţiilor tehnice propuse pe diferitele vehicule din gama M0 corespunde în totalitate exigenţelor clienţilor."


RĂZVAN FLORESCUCONCEPTOR DIAGNOSTIC – DIREcȚIA INGINERIE SISTEME

Răzvan este Conceptor Diagnostic în cadrul RTR din 2012.

"Meseria mea constă în crearea documentaţiei de diagnostic pentru sistemele electrice ce echipează vehiculele Dacia şi Renault şi a resurselor software înglobate în programele de diagnostic folosite în reţeaua service de către tehnicieni.

Îmi plac provocările aduse de acest post, faptul că trebuie să gândeşti o procedură cât mai simplă şi uşor de explicat pentru personalul service, cât şi faptul că trebuie să găseşti o soluţie la anumite probleme service care ajung la noi. Am găsit aici o echipă tânără şi profesionistă, în care m-am integrat foarte uşor."


ANA ABDURAMANGESTIONAR DATE TEHNICE – DIREcȚIA INGINERIE TESTE Și SERVICII

"La mine a fost simplu: încă de când abia ajungeam cu nasul la capota maşinii părinţilor mei, am ştiu ce vreau să fac când o să fiu mare – maşini. Maşini frumoase, maşini rapide, maşini sigure. Toată copilăria şi toată tinereţea acest gând a fost mai mult decât  un hobby, a fost o pasiune.

Pentru asta m-am pregătit, mă pregătesc şi mă voi pregăti mereu. Şi pentru că am vrut ca oamenii să fie în siguranţă în maşinile construite de mine, m-am specializat în domeniul vibraţiilor transmise echipamentelor şi cel al vibraţiilor transmise oamenilor, susţinându-mi si teza de doctorat în acest domeniu. În 2008 am venit de la Brăila la RTR pentru a-mi împlini visul. Şi mi l-am împlinit. Acum lucrez în cadrul echipei de Documentaţie Tehnică pentru Caroserie. Concret, noi suntem responsabili de specificarea într-o aplicaţie a tuturor pieselor care se montează pe o maşină pentru a fi transmise către uzine, dar şi a ordinii de montaj a acestora în uzine, de la cel mai mic şurub până la asamblatele mari şi, inclusiv, produsele de vopsitorie grupate pe posturile de lucru din uzine."